maanantai 29. kesäkuuta 2015

Hyvä päätös

Tämä TIXiltä lainattu teksti sai minut ajattelemaan, kuinka itsekäs olenkaan, kun jo päätin jälleen kerran, että elämäni on nyt tässä. JA PISTE. En kestä enempää kipuja, särkyjä, epävarmuutta maailmantilanteen takia, kuulla uutisia Kreikan kansasta ja kuinka siellä menee huonosti. Haen sen verran huumeita, että mun osalta saa olla LOPPU...



Minä tahdon tehdä hyvää elämässä.

Jos lähtisin täältä nyt,
mitä kaikkea jäisikään kesken?

Jos jättäisin maailman taakseni,
kuinka monta itkevää sielua jäisi jälkeeni?

Jos minua ei enää olisi,
kuka täyttäisi minun paikkani?

Ei ole ketään toista,
joka hoitaisi minun velvollisuuteni.
Vain minä olen vastuussa siitä.

Minäpä täytän tehtäväni.
Kukaan ei pakota siihen.
Saan itse päättää 
tehdä hyvää.

Viimeinen päätökseni
voi olla joko hyvä tai huono,
Valitsen siis hyvän.

Minä voin jäädä tänne 
parantamaan maailmaa pienillä teoilla
tai sitten lähteä ja jättää jälkeeni kipua ja tuskaa.

Ei maailmaa voi kokonaan muuttaa,
mutta jokainen hymy tekee maailmasta
hiukan mukavamman paikan elää.

Laita hyvä kiertämään.

Rakkautta ja rauhaa! 

1 kommentti:

Kiitos kommentistasi!